CHODNÍKY A STAVEBNÍ ÚPRAVY V OBCI HORNÍ ČERMNÁ, ETAPA II.

SO 101 – Chodníky a zpevněné plochy
V rámci objektu dochází především k rekonstrukci stávajících asfaltových chodníků. Nově budou provedeny z betonové dlažby a opatřeny příslušnými bezbariérovými úpravami. Chodníky jsou umístěny oboustranně podél silnic II/311 a II/314 v zájmovém území. Staničení
komunikace navazuje na předchozí etapu (I).

Trasa chodníků začíná podél sinice II/311 v místě mostu přes potok Čermná a pokračuje směrem ke křižovatce směr Dolní Čermná. Přibližně ve staničení km 0,350–0,380 bude provedena rekonstrukce stávajících zastávek. Poloha zálivů zůstane stejná jako před rekonstrukcí. Provedena zvýšená nástupištní hrana +0,20 m s nástupištními obrubníky a příslušnou bezbariérovou úpravou – podél nástupní hrany bude umístěn hladký kontrastní pás šířky 0,30 m a k nástupním dveřím bude dotažen signální pás š. 0,80 m. Zastávka bude označena označníkem a příslušným vodorovným dopravním značením bílé barvy.

Dále po směru staničení bude zřízen přechod pro chodce s dělícím ostrůvkem. Šířka přechodu je 4,0 m, šířka jízdních pruhů je 4,0 a 4,05 m (bylo prověřeno vlěčnými křivkami návěsové soupravy). Šířka dělícího ostrůvku je 2,0 m). Chodník po levé straně dále prochází mezi parkovištěm (SO 103) a silnicí. Mezi chodníkem a silnicí se pro zúžení širokého jízdního pásu navrhuje zelený pás šířky až 2,65 m. Na konci úseku etapy II je zřízen přechod pro chodce šířky 4,0 m a délky 7,0 m. V tomto místě bude etapa II ukončena a výhledově bude plynule navazovat etapou III. V prostoru před budovou č. p. 247 se za chodníkem zřizuje manipulační plocha pro zásobování (v průčelí budovy je nakládková rampa). Přístup na plochu je zajištěn pomocí samostatného sjezdu a průjezdnost byla prověřena dle vlečných křivek pro dodávkový vůz.

Ve stykové křižovatce bude na vedlejší větvi zřízen dlážděný dopravní ostrůvek z pojížditelné dlažby a obrubníkem +2 cm. Na vedlejší větvi směr Jablonné n. O. bude zřízen přechod pro chodce. Délka přechodu je 6,65 m, šířka je 4,0 m. Chodník dále pokračuje směr Jablonné n. O. Po pravé straně bude zakončen napojením na stávající úsek chodníku, po levé straně bude zakončen u hřbitova vstupem do vozovky místní komunikace.

Základní příčný sklon chodníku je 2 % a tato maximální hodnota bude dodržena minimálně v šířce 90 cm. Minimální šířka chodníku je 1,50 m a s ohledem na prostorové možnosti bude provedeno jeho rozšíření na až 2,50 m. Chodníky budou provedeny jako bezbariérové a doplněny příslušnými bezbariérovými úpravami viz kapitola B.2.4. a výkresová část.

SO 102 – Úprava plochy u hasičské zbrojnice
Na asfaltové ploše vedle hasičárny bude zřízeno parkoviště pro osobní vozy s kapacitou 9 standardních parkovacích stání a 1 vyhrazené stání pro ZTP. Standardní parkovací stání jsou navržena o rozměrech 2,65 × 4,50 a 5,00 m (krajní budou rozšířena +0,25 m) a budou provedena z drenážní dlažby (se širokou spárou). Vyhrazené stání bude provedeno o rozměrech 3,50 × 5,00 m a bude provedeno z hladké dlažby a vyznačené příslušným vodorovným a svislým dopravním značením.

Před vraty hasičské zbrojnice bude vymezena manipulační plocha pro hasičské vozy. Manipulační plocha bude ve stejné výškové úrovni s chodníkem vedoucím do budovy zbrojnice.

Parkoviště bude lemováno silničním obrubníkem ABO15/25 výšky +8 cm. V místě vstupů do vozovky bude umístěn snížený obrubník ABO 15/15 +2 cm a příslušné bezbariérové úpravy.

SO 103 – Rekonstrukce parkoviště
Asfaltové parkoviště u obchodu Konzum bude přeuspořádáno – bude stanoven jízdní pás š. 5,0 m z betonové zámkové dlažby obsluhující celkem 14 standardních parkovacích stání a 1 vyhrazené stání. Standardní parkovací stání jsou navržena o rozměrech 2,50 × 4,50 a 5,00 m (krajní budou rozšířena +0,25 m) a budou provedena z drenážní dlažby (se širokou spárou). Vyhrazené stání bude provedeno o rozměrech 3,50 × 5,00 m a bude provedeno z hladké dlažby. Oba stávající vjezdy na parkoviště zústanou zachovány. Severní vjezd bude rozšířen na 5,0 m, východní vjezd bude naopak zúžen na 6,0 m s ohledem na délku přecházení.

Vozovka bude lemována silničním obrubníkem ABO15/25 výšky +8 cm. V místě vstupů do vozovky bude umístěn snížený obrubník ABO 15/15 +2 cm a příslušné bezbariérové úpravy. Podél jízdního pásu bude umístěna dlažba ABO 10/20 +0 cm.

SO 301 – Odvodnění komunikace
Způsob odvodu dešťových vod zůstane stejný jako před rekonstrukcí – voda bude pomocí příčného a podélného sklonu komunikací a ploch vedena k uličním vpustím, které budou napojeny do stávající jednotné kanalizace (která již v současné době s ohledem na vybudování oddělené splaškové kanalizace slouží jako dešťová). Tato stávající kanalizace je zaústěna do potoku Čermná. Část dešťových vod bude odvedena do retenční nádrže, kde bude částečně vsáknuta a částečně podržena před vypuštěním do kanalizační stoky.

Nové zpevněné plochy jsou v co největší míře navržené z materiálů zajišťující zasakování – tedy především parkovací plochy jsou navrženy z drenážní dlažby s širokou spárou.

SO 401 Veřejné osvětlení
V rámci stavby je uvažováno s rekonstrukcí stávajícího veřejného osvětlení. Předpokládá se zřízení nových světelných stožárů s lampami, včetně výměny podzemního kabelového vedení. Celková délka úseku upravovaného veřejného osvětlení je 294 m. Tato etapa výstavby VO bude napojena na I. etapu výstavby. V průběhu trasy bude provedeno připojení do stávajících rozvodů v nových stožárech, nebo naspojkováním stávajících kabelů na nové a připojením v nových stožárech – viz situace. Rozvod II. etapy bude dále pokračovat III. etapou směrem k obci Dolní Čermná.

Stožáry jsou navrženy výšky 8 m s výložníkem, popř. výšky 5 m bez výložníku. Návrh osvětlení je zpracován v souladu s platnými normami (ČSN 132015 a TKP 15). Rovněž je provedeno nasvětlení přechodu pro chodce, a to svítidly s odlišným odstínem. Nové rozvody VO jsou navrženy kabelem CYKY-J 4×25 v celé délce v ohebné dvouvrstvé chráničce HDPE63.

Realizace:

Předpokládaný termín realizace 2026
Náklady na přípravu projektu (podklady, projektová dokumentace atd.)
Projekční firma PROfi JIhlava spol s.r.o.
Odhadované náklady realizace 10 438 349,53 Kč s DPH
Přepokládané zdroje financování SFDI 70 %, vlastní zdroje 30 %
Aktuální stav projektu Pižádáno o společné povolení
Realizační firma
Obdržená dotace
Skutečné náklady realizace
  Prosím čekejte...