CHODNÍKY A STAVEBNÍ ÚPRAVY V OBCI HORNÍ ČERMNÁ, ETAPA II.
- SAMOSPRÁVA
- Projekty a investice
- Připravované projekty
- Chodníky a stavební úpravy v obci Horní Čermná, etapa II.
SO 101 – Chodníky a zpevněné
plochy
V rámci objektu dochází především k rekonstrukci stávajících
asfaltových chodníků. Nově budou provedeny z betonové dlažby a opatřeny
příslušnými bezbariérovými úpravami. Chodníky jsou umístěny
oboustranně podél silnic II/311 a II/314 v zájmovém území.
Staničení
komunikace navazuje na předchozí etapu (I).
Trasa chodníků začíná podél sinice II/311 v místě mostu přes potok Čermná a pokračuje směrem ke křižovatce směr Dolní Čermná. Přibližně ve staničení km 0,350–0,380 bude provedena rekonstrukce stávajících zastávek. Poloha zálivů zůstane stejná jako před rekonstrukcí. Provedena zvýšená nástupištní hrana +0,20 m s nástupištními obrubníky a příslušnou bezbariérovou úpravou – podél nástupní hrany bude umístěn hladký kontrastní pás šířky 0,30 m a k nástupním dveřím bude dotažen signální pás š. 0,80 m. Zastávka bude označena označníkem a příslušným vodorovným dopravním značením bílé barvy.
Dále po směru staničení bude zřízen přechod pro chodce s dělícím ostrůvkem. Šířka přechodu je 4,0 m, šířka jízdních pruhů je 4,0 a 4,05 m (bylo prověřeno vlěčnými křivkami návěsové soupravy). Šířka dělícího ostrůvku je 2,0 m). Chodník po levé straně dále prochází mezi parkovištěm (SO 103) a silnicí. Mezi chodníkem a silnicí se pro zúžení širokého jízdního pásu navrhuje zelený pás šířky až 2,65 m. Na konci úseku etapy II je zřízen přechod pro chodce šířky 4,0 m a délky 7,0 m. V tomto místě bude etapa II ukončena a výhledově bude plynule navazovat etapou III. V prostoru před budovou č. p. 247 se za chodníkem zřizuje manipulační plocha pro zásobování (v průčelí budovy je nakládková rampa). Přístup na plochu je zajištěn pomocí samostatného sjezdu a průjezdnost byla prověřena dle vlečných křivek pro dodávkový vůz.
Ve stykové křižovatce bude na vedlejší větvi zřízen dlážděný dopravní ostrůvek z pojížditelné dlažby a obrubníkem +2 cm. Na vedlejší větvi směr Jablonné n. O. bude zřízen přechod pro chodce. Délka přechodu je 6,65 m, šířka je 4,0 m. Chodník dále pokračuje směr Jablonné n. O. Po pravé straně bude zakončen napojením na stávající úsek chodníku, po levé straně bude zakončen u hřbitova vstupem do vozovky místní komunikace.
Základní příčný sklon chodníku je 2 % a tato maximální hodnota bude dodržena minimálně v šířce 90 cm. Minimální šířka chodníku je 1,50 m a s ohledem na prostorové možnosti bude provedeno jeho rozšíření na až 2,50 m. Chodníky budou provedeny jako bezbariérové a doplněny příslušnými bezbariérovými úpravami viz kapitola B.2.4. a výkresová část.
SO 102 – Úprava plochy u hasičské
zbrojnice
Na asfaltové ploše vedle hasičárny bude zřízeno parkoviště pro osobní
vozy s kapacitou 9 standardních parkovacích stání a 1 vyhrazené stání
pro ZTP. Standardní parkovací stání jsou navržena o rozměrech
2,65 × 4,50 a 5,00 m (krajní budou rozšířena +0,25 m) a budou
provedena z drenážní dlažby (se širokou spárou). Vyhrazené stání bude
provedeno o rozměrech 3,50 × 5,00 m a bude provedeno z hladké dlažby a
vyznačené příslušným vodorovným a svislým dopravním značením.
Před vraty hasičské zbrojnice bude vymezena manipulační plocha pro hasičské vozy. Manipulační plocha bude ve stejné výškové úrovni s chodníkem vedoucím do budovy zbrojnice.
Parkoviště bude lemováno silničním obrubníkem ABO15/25 výšky +8 cm. V místě vstupů do vozovky bude umístěn snížený obrubník ABO 15/15 +2 cm a příslušné bezbariérové úpravy.
SO 103 – Rekonstrukce
parkoviště
Asfaltové parkoviště u obchodu Konzum bude přeuspořádáno – bude
stanoven jízdní pás š. 5,0 m z betonové zámkové dlažby obsluhující
celkem 14 standardních parkovacích stání a 1 vyhrazené stání.
Standardní parkovací stání jsou navržena o rozměrech 2,50 × 4,50 a
5,00 m (krajní budou rozšířena +0,25 m) a budou provedena z drenážní
dlažby (se širokou spárou). Vyhrazené stání bude provedeno o rozměrech
3,50 × 5,00 m a bude provedeno z hladké dlažby. Oba stávající vjezdy
na parkoviště zústanou zachovány. Severní vjezd bude rozšířen na 5,0 m,
východní vjezd bude naopak zúžen na 6,0 m s ohledem na délku
přecházení.
Vozovka bude lemována silničním obrubníkem ABO15/25 výšky +8 cm. V místě vstupů do vozovky bude umístěn snížený obrubník ABO 15/15 +2 cm a příslušné bezbariérové úpravy. Podél jízdního pásu bude umístěna dlažba ABO 10/20 +0 cm.
SO 301 – Odvodnění
komunikace
Způsob odvodu dešťových vod zůstane stejný jako před rekonstrukcí –
voda bude pomocí příčného a podélného sklonu komunikací a ploch vedena
k uličním vpustím, které budou napojeny do stávající jednotné
kanalizace (která již v současné době s ohledem na vybudování
oddělené splaškové kanalizace slouží jako dešťová). Tato stávající
kanalizace je zaústěna do potoku Čermná. Část dešťových vod bude
odvedena do retenční nádrže, kde bude částečně vsáknuta a částečně
podržena před vypuštěním do kanalizační stoky.
Nové zpevněné plochy jsou v co největší míře navržené z materiálů zajišťující zasakování – tedy především parkovací plochy jsou navrženy z drenážní dlažby s širokou spárou.
SO 401 Veřejné
osvětlení
V rámci stavby je uvažováno s rekonstrukcí stávajícího veřejného
osvětlení. Předpokládá se zřízení nových světelných stožárů
s lampami, včetně výměny podzemního kabelového vedení. Celková délka
úseku upravovaného veřejného osvětlení je 294 m. Tato etapa výstavby VO
bude napojena na I. etapu výstavby. V průběhu trasy bude provedeno
připojení do stávajících rozvodů v nových stožárech, nebo
naspojkováním stávajících kabelů na nové a připojením v nových
stožárech – viz situace. Rozvod II. etapy bude dále pokračovat III.
etapou směrem k obci Dolní Čermná.
Stožáry jsou navrženy výšky 8 m s výložníkem, popř. výšky 5 m bez výložníku. Návrh osvětlení je zpracován v souladu s platnými normami (ČSN 132015 a TKP 15). Rovněž je provedeno nasvětlení přechodu pro chodce, a to svítidly s odlišným odstínem. Nové rozvody VO jsou navrženy kabelem CYKY-J 4×25 v celé délce v ohebné dvouvrstvé chráničce HDPE63.
Realizace:
Předpokládaný termín realizace | 2026 |
Náklady na přípravu projektu (podklady, projektová dokumentace atd.) | |
Projekční firma | PROfi JIhlava spol s.r.o. |
Odhadované náklady realizace | 10 438 349,53 Kč s DPH |
Přepokládané zdroje financování | SFDI 70 %, vlastní zdroje 30 % |
Aktuální stav projektu | Pižádáno o společné povolení |
Realizační firma | |
Obdržená dotace | |
Skutečné náklady realizace |